23 Mayıs 2015 Cumartesi

RAMAZAN GELİYOR HAZIR MIYIZ?


Merhaba Arkadaşlar biliyorsunuz ki 92 kilolardan 56 kilolara sağlıklı bir şekilde 10 ayda geldim ve ilk 30 kiloyu 6 ayda verdim,6 kilosunu geri aldıktan sonra kalan 12 kiloyu'da 4 ayda verdim ve her ramazan en az 4-6 kilo arası kilo alan ben bu sene emeklerime yazık etmemek için derin bir araştırma içine girdim,Kendime Ramazan spor ve beslenme paketi oluşturdum ve sizinle paylaşmak istiyorum.En önemlisi egzersiz yine hayatımda olacak ve iftardan 1,5 saat önce muhakak 1 saat yürüyüş yapılacak,evden çıkamayanlar için, evde de yürüyüş yapabilirsiniz internetten bulabileceğiniz  Leslie 3 mil walk çok iyi bir cardio planıdır ve uygun olacaktır,en iyi yağ yakma programları aç karnında yapıldığı zaman sonuç vermektedir bu yüzden egzersizleri aç karnına yapıyoruz,Beslenme olarak Şeyda Çoşkun listelerine haftada 4 gün yer vermeye karar verdim ve  diğer 3 gün ise daha çok protein odaklı beslenerek dengelemek daha doğru olacak,diyelim ki iftar'a biryere davetliyiz yada bize misafir var pideler,tereyağlar,tatlılar havada uçuşuyor çekinmeden yiyin diyorum ben, evet yiyin diğer 4 gün zaten nefis terbiyesi var,iftar öncesi egzersizini yapmak şartının yanına iftardan sonrada 1 saat yürüyüş ekliyoruz tabiki herşeyin bedeli var,mantığımız yediğimizi yakmak olacak düşüncesindeyim ve bu ramazan kafeinden uzak kalmaya karar verdim,asitli içecekler kesinlikle tüketmiyorum sizede tavsiye ediyorum,aynı zamanda kahveyi mecbur kalmadıkça tüketmemek daha doğru olacak bütün gün boş olan migde'de direk ödem sorunsalını beraberinde getiriyor,en azından benim için böyle tercih size kalmış,Hergün hurma kompostosu tüketmeye çalışınız hem tok tutma özelliği hemde sağlıklı olması için sofranızın vazgeçilmez içeceği olsun,tarifini paylaşıyorum aynı zamanda kabızlık çekenlerde kullanabilirsiniz

Hurma Komposto Malzemeler
15-20 adet taze hurma
1 adet çubuk tarçın
2 lt içme suyu
Yapılışı
Meyveleri yıkayın.
Bütün işlemi düdüklü tencerede yapın  Meyveler, tarçın kabuğu ve suyu tencereye koyup, kapağını kapatın. Önce orta ateşte, buharı
çıktıktan sonra kısık ateşte 15- 20 dakika pişirin.
Soğuduktan sonra şişelere doldurup, buzdolabında saklayın.
Afiyet olsun.
Şeyda Çoşkun Örnek Menülerinde yapılacak değişiklik ise çok acıkan bir yapınız var sahur yada iftar menüsünü 2 katına çıkarmak olarak düşünüyorum bu şekilde,hurma kompostosununda tok tutma özelliği sayesinde daha hafif bir Ramazan geçirebiliriz düşüncesindeyim

Örnek ramazan menüsü 1:
Sahur:
1 katı yumurta yada 2 yumurta beyazı omlet
3 yemek kaşığı yulaf ve 1 dilim ananas ve yoğurt
(yoğurt yerine laktozsuz süt/badem sütü/Hindistan cevizi suyu da kullanabilirsiniz)
İftar:
İftardan önce bol ılık su
Bir kase brokoli veya pırasalı çorba ( Brokoli veya pırasayı yarım fincan mercimekle pişirin.Kimyon ve karabiber ekleyip blenderdan geçirin.)
Ispanaklı keçi lor peynirli salata bol elma sirkeli,limonlu
200 gram Organik tavuk gögsü
Ara öğün (saat 22.00):
15-20 adet Çilek,20-25 adet kiraz,ya da kivi ya da elma fırın (tarçınlı) ve kayısı (Canınız neyi istiyorsa onu seçebilirsiniz)

Örnek ramazan menüsü 2:
Sahur:
1 büyük şeftali ve 3 kaşık yulaf ve yarım fincan badem sütü/laktozsuz süt (meyveyi değiştirebilirsiniz)
1 yumurta veya 2 yumurta beyazı
Isırgan çayı
Bulabilirseniz Hindistan cevizi suyu (Susuzluk için)
İftar:
1/2 litre limonlu zencefilli su
1 adet hurma veya 2 tuzsuz zeytin
Lor peynirli çoban salatası
Semizotu çorbası (soğan,semizotu,pancar ve biraz kabağı pişirip blenderdan geçirin)
Mantarlı et sote
Israrla ekmek yemek isterseniz kızarmış çavdar ekmeği veya wasa
Örnek ramazan menüsü 3:
Sahur: 1 adet organik haşlanmış yumurta ve yulaflı çilek
Yulaflı çilek
Malzemeler:
2 kaşık yulaf
1 kase çilek ya da 1 adet şeftali
yarım çay kaşığının ucu kadar tarçın
yarım çay kaşığının ucu kadar toz zencefil
1 kahve fincanı badem sütü ya da yarım kahve fincanı laktozsuz inek sütü
Hazırlanışı:
Çilekleri bölün, şeftali kullanıyorsanız küp küp doğrayın.Üzerine 2 yemek kaşığı yulaf ekleyin.1 kahve fincanı badem sütü ya da laktozsuz süt ilave ederek servis yapın.
İftar:
Yarım bardak limonlu ve zencefilli su
3 adet tuzsuz siyah zeytin
Köz patlıcan üzerine yağsız et sote
Lor  peynirli ıspanak salatası
Lor peynirli ıspanak salatası:
Malzemeler:
yarım demet körpe ıspanak
5-6 adet kiraz domates
1 yemek kaşığı dolusu light lor peyniri
1 yemek kaşığı limonun suyu
Hazırlanışı:
Ispanaklar el yardımı ile parçalanır.Ortadan ikiye kesilen kiraz domatesler de ilave edilir.1 yemek kaşığı light lor peyniri de ilave edilerek limon sosuyla servis edilir.
Ramazan’da Detoks nasıl yapılır?Ramazan da acilen kilo vermem gerekiyor ayrıca detoksa da dayanabilirim diyorsanız, detoks yapmanız da mümkün. Örnek olarak iftar ile sahur arasında 3 öğün çilek ve yulaf detoksunu yapabilirsiniz. Tabiki ertesi gün Şeyda protein detoksu öneriyor. Protein detoksunda da sahurda beyaz omlet (5 yumurta beyazı ve 1 kaşık lor peynirinden) ve bol su , iftarda ise ızgara tavuk veya ızgara bonfile, yoğurt ve mantar sote , saat 23.00 de de 6/7 tuzsuz badem  yiyebilirsiniz,menüler konusunda http://www.hayatimdiyet.com/category/seyda-coskun-ramazan-menuleri/ sayfasından faydalandığımı belirtmek isterim aynı zamanda hiç mi pide yemiycez dediğinizi duyar gibiyim,yazının başında belirttiğim gibi pide eğer yiyeceksek muhakkak iftar öncesi ve sonrası 1 saat yürüyüş öneriyorum,tatlı konusunda da en iyi tercih meyve ve light dondurma olacaktır,salatalarınıza en azından 3 kaşık kinoa yada karabuğday ekleyerek hem protein almış olursunuz hemde tokluk sağlamış olacaksınız,umarım yazdıklarım birazda olsa size yardımcı olmuştur,özelikle çok yüksek kilolar verdiğinizde hem ibadetinizi usulüne uygun yapmak,hem nefisinizi terbiye etmek hemde sağlıklı 1 ay ve ömür geçirmek istiyorsunuz, bende bu yıl bu şekilde beslenmeye ve egzersiz yapmaya karar verdim,Rabbim herkesin tuttuğu oruçları kabul etsin
Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder